NZ 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Henriette Jansen-Sluis - WaarBenJij.nu NZ 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Henriette Jansen-Sluis - WaarBenJij.nu

NZ 2

Blijf op de hoogte en volg Henriette

11 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

NZ 2
Van Oamaru langs de kust naar Invercargill (06-02 t/m 12-02)

Het plan was om 2 nachten in Oamaru (oostkust) te blijven, maar dat werd er maar één. We kwamen er al vroeg in de middga aan dus alle tijd om de stad te bekijken. Er is een straat geheel in Victoriaanse stijl met antiquarische boekwinkels, een oude meelfabriek, Schotse whiskey etc. Ook het oude station is een plaatje van vroeger. We hebben op de camping aan de haven gestaan, een goed geoutilleerde camping waar we een mooie ruime plaats hadden. De volgende dag een prachtige route, vaak pal langs de kust, naar Dunedin gereden. Onderweg gestopt om het strand op te gaan voor de beroemde Moeraki Boulders, grote stenen bollen die op het strand liggen als gevolg van erosie.
Dunedin is een grote stad die zijn ontstaan te danken heeft aan walvisvaarders, goudzoekers en Schotse migranten, die hier neerstreken halverwege de 19e eeuw. Dunedin is het oud-Keltische woord voor Edinburgh. De stad heeft prachtige architectuur in Victoriaanse en Edwardiaanse stijl. Een belangrijke trekpleister voor ons als toerist is de Otago Peninsula. We hadden hier een camping voor twee nachten en hebben vooral genoten van het heuvelachtige landschap, de prachtige rotskust met witte stranden en de broedkolonie van de albatros. Deze zeevogel is de grootste in zijn soort met een vleugelspanwijdte van ongeveer 3 meter bij een volwassen dier. Er wordt op deze plek al heel lang onderzoek gedaan naar deze vogels en van de eerste albatros die hier ging broeden is bekend dat ze 61 jaar is geworden.