NZ 5 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Henriette Jansen-Sluis - WaarBenJij.nu NZ 5 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Henriette Jansen-Sluis - WaarBenJij.nu

NZ 5

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg Henriette

22 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

NZ5
Woensdag 22 februari
Van Wanaka naar Golden Bay, via de Westcoast.
In Wanaka hebben we heerlijk kunnen wandelen vanaf de camping. Een mooi pad langs de rivier die uitkomt in Lake Wanaka. Vandaaruit verder naar het noorden, een fantastische route langs Lake Hawea en Lake Wanaka. Dan via de Haastpass naar de westkust. Het plan was om aan Lake Paringa op een DOC camping een nacht door te brengen maar er waren daar zoveel sandflies dat we zijn doorgereden. In Papatowai, aan de zuid-oost kust, hadden we al kennis gemaakt met deze stekende zwarte vliegjes dus liever niet nog een keer. We gebruiken nu regelmatig DEET om ons te beschermen, want je hebt minstens een week last van de jeuk die de beet veroorzaakt.
Dus op een camping in Fox Glacier terecht gekomen. Daar de volgende ochtend de wandeling naar de gletcher gemaakt. Een Nederlands stel vroeg Jacques een foto van hen te maken en haalde ons over om ook een foto van ons te maken met de gletcher op de achtergrond. Dus even de toerist uitgehangen.
In twee dagen zijn we naar Punakaiki (Pancake Rocks) gereden. We stonden daar 2 nachten op een mooie camping aan het strand en op 700 m van de Rocks vandaan, dus op loopafstand. Ook daar nog een prachtige wandeling gemaakt in de kloof van een rivier. Het is zo mooi om hier te lopen. De begroeiing doet tropisch aan door de vele boomvarens en mossen.
De westkust is zeer de moeite waard om te rijden. Veel mooie baaien met kleine strandjes, hoge kliffen en een blauwe zee. Vooral het stuk tussen Greymouth en Charleston is geweldig.
Gister 21-02 zijn we aan de noordkust aangekomen. Het is hier duidelijk warmer dus de korte broek kan weer aan.
Op dit moment staan we in Collingwood (Golden Bay) op een camping en blijven hier een paar dagen. We zijn niet ver van de plek waar vorige week heel veel grienden gestrand zijn. Het heeft in Nederland het nieuws gehaald. Jammergenoeg heeft men er maar ong. 100 kunnen redden. De regering van NZ heeft besloten de kadavers niet naar zee te slepen maar op het strand te laten liggen, uit angst dat de dode dieren op andere stranden (waar veel mensen komen) zullen aanspoelen.
Van hier uit willen we naar het Abel Tasman NP gaan om daar een deel van de beroemde Coastal Track te lopen.
Een groet weer van ons beiden en bedankt voor jullie leuke reacties op onze verhalen.
Jacques en Henriette

P.s. omdat we voor het eerst een goede en snelle Wifi hebben, 2 verslagen op één dag!