NZ 2 vervolg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Henriette Jansen-Sluis - WaarBenJij.nu NZ 2 vervolg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Henriette Jansen-Sluis - WaarBenJij.nu

NZ 2 vervolg

Door: henriette

Blijf op de hoogte en volg Henriette

11 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het ging niet helemaal goed met het plaatsen van het tweede verslag. Een deel staat er wel, een deel met o.a. foto's niet.
Dus vandaar een hernieuwde poging.

We hebben twee dagen doorgebracht in The Catlins. Een prachtig gebied met veel bos, fotogenieke watervallen, kliffen en stranden. De weg langs de kust (The Southern Scenic Route) is zeer de moeite waard om te rijden. In The Catlins hebben we 2 nachten op een z.g. DOC camping gestaan. Pal aan het strand, dus heerlijk langs zee gelopen en een zeeleeuw geobserveerd terwijl ze lag te rusten op een zandbank.

Vandaag (zaterdag 11-02) zijn we aangekomen in Riverton, een kleine vissersplaats, ooit een Maori-nederzetting en één van de eerste pleisterplaatsen van Europese walvis- en robbenjagers.
We blijven hier 2 nachten. Willen wandelen, een was draaien, mailen, etc. Maandag rijden we door in de richting van Milford Sounds, Fjordland ...........een must-to-do volgens velen!

Fijn weekend en hartelijke groet,
Jacques en Henriette

• 11 Februari 2017 - 17:43

Gérard:

Tja, jullie zijn al weer twee weken 'en route'. Tijd gaat snel. Leuk om jullie verslagen te lezen. Wij volgen jullie route via googlemaps zodat we het gevoel krijgen achter op de bumper mee te rijden en onderweg te genieten van wat letterlijk en figuurlijk dan achter ons ligt. Intussen zet hier in dit kikkerland het donkere winterse weer zich door, met vanmiddag weer een 'milde' sneeuwjacht door het Waaigat. Dat is wat anders dan in bikini zeeleeuwen bekijken! Hoe zag je trouwens op afstand dat deze zeeleeuw een rustende zij was en geen hij?
    Geniet van every day.
    'See you' in Milford Sounds, the end of the road.

• 15 Februari 2017 - 10:22

Nellie & Henk:

Leuk het zo te kunnen volgen wij gaan er af en toe naar kijken